Kuva: Kehitys-lehti

Kehitys-lehdessä alkuvuodesta 2019 erittäin mielenkiintoinen Podcast. Vieraana liittomme puheenjohtaja, prikaatikenraali (evp.) Mauri Koskela.

Kuuntele podcast eli äänitallenne tämän linkin kautta - kannattaa kuunnella: https://soundcloud.com/esa-salminen-461869874

Kehitys-lehti: Puhetta maailmasta 5: Konfliktit ja sodat, vieraana prikaatikenraali Mauri Koskela:

"Miksi maailmassa soditaan ja ammutaan, ja vieläpä nyt enemmän kuin vielä muutama vuosi sitten? Esa Salmisen ja Pasi Nokelaisen vieraana paljon nähnyt prikaatikenraali, Suomen rauhanturvaajaliiton puheenjohtaja Mauri Koskela.

Vielä 10 vuotta sitten olisin heittämällä sanonut, että ihmiskunnan historia on kesyyntymisen historiaa. Sotia, konflikteja ja väkivaltarikoksia oli koko ajan vähemmän. Rikosten kohdalla taitaa edelleen olla niin, mutta konflikteja sen sijaan on nyt enemmän kuin kertaakaan sitten kylmän sodan päättymisen.

Saimme podcastiin vieraaksi prikaatikenraali Mauri Koskelan, joka on johtanut rauhanturvaoperaatioita maailmalla, ja on itsekin ollut kirjaimellisesti kahden tulen välissä.

Kehitys-Utveckling on globaaleihin kehityskysymyksiin ja kehitysyhteistyöhön erikoistunut lehti, joka ilmestyy neljä kertaa vuodessa. Sitä julkaisee ulkoministeriön viestintäosasto."

nobel haku 1psd

Suomen Rauhanturvaajaliitto ry