Kesällä 2019 järjestetään valokuvanäyttely rauhanturvaamisesta Taalintehtaalla.

”Tallennettu hetki” -valokuvanäyttely kertoo suomalaisten YK-/kriisinhallintaveteraanien arjesta ja vapaa-ajasta toimialueella. Kyse on naisten ja miesten itse ottamista kuvista. Valokuvanäyttely järjestetään Taalintehtaan historiallisessa ruukkimiljöössä ravintola Portsiden ja ravintola Stall’s:n näyttelytilassa.

Näyttelyyn kerätään valokuvia eri vuosikymmeniltä, rauhanturvaamisesta, työstä, arjesta, vapaa-ajasta ja kokemuksista operaatioissa.

Jos haluat lähettää kuvasi näyttelyyn, skannaa se ja lähetä sähköisesti osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Kuvien mukana tarvitaan seuraavat tiedot:
• kuvaajan nimi ja yhteystiedot
• operaation nimi
• tapahtuman paikka ja aika.

Mikäli kuvaan liittyy jokin tarina, sen voi liittää mukaan. Näyttelykuvat valitsee raati. Julkaistavat kuvien on oltava sellaisia, että ne voidaan esitellä julkisessa tilassa.
Henkilöiden nimiä ei julkaista näyttelyn yhteydessä. Kuvaajan nimi julkaistaan, jos kuvaaja itse niin haluaa.
Julkaistuista kuvista ei makseta palkkiota. Näyttelyssä julkaistavien kuvien lähettäjille ilmoitetaan kuvan/kuvien julkaisemista.

Näyttelyn viralliset avajaiset pidetään lauantaina 6.7.2019 Baltic Jazzin yhteydessä. Baltic Jazz -viikonloppua vietetään Taalintehtaalla 5.-7.7.2019. Näyttely jatkuu syyskuun 2019 loppuun saakka. Näyttelyn viralliset rotaatiovapaat bileet pidetään lauantaina 7.9.2019 Taalintehtaalla vietettävän September Open -festivaalin yhteydessä.

Baltic Jazz: https://www.balticjazz.com/fi
September Open: http://www.visitkimitoon.fi/sopen/fi/
Infoa Taalintehtaan ravintoloista ja majoituksia: https://taalintehdas.fi/
Infoa Kemiönsaaresta: https://www.visitkimitoon.fi/