europa silja111

Vertaistukipuhelimen päivystäjien seuraava virkistys- ja koulutusviikonloppu järjestetään 5.- 6.10. 2019

Koulutusviikonloppu alkaa lauantaina 5.10. tulokahvilla klo 12.00-13.00 liiton toimiston kokoustilassa Pasilassa (osoite Kellosilta 4 C Helsinki, noin 5 min kävely Pasilan asemalta) ja päättyy sunnuntaina 6.10. klo 16.00, kun kokouslaiva ankkuroi Helsingin satamaan.

Ohjelma:

la 5.10.

Klo 11 lähtien tarjolla paikalle saapuville kevyttä lounasta: broilerisalaattia ja savupororieskarullia, kahvia, teetä.

klo 13.00-16.00 Ensimmäinen jakso, Pasilan toimiston tilat, Kellosilta 4 C, Helsinki

Pasilassa alustuksen aiheena on: Puhelinauttamisen perusteet: puhelinauttajan oma jaksaminen, osaaminen, persoonallisten vahvuuksien tunnistaminen, kompastuskivet ja yleisimmät aihepiirit.

Alustuksen pitää psykologi ja filosofian tohtori Pekka Sauri. Iltapäivän mottona on aikaisemmista puhelinkoulutuksista Pekan kautta esille tullut ajatus:

”Tärkeintä on keskusteluissa vähentää palveluun soittavien (miesten) itsensä kokemaa häpeän tunnetta, joka liittyy omaan tuen tarpeeseen”.  Tästä kuullaan vinkkejä ja tätä opetellaan käytännössä.

Pekka tunnetaan legendaarisen Yölinja-puhelinkontaktiohjelman vetäjänä Radio Cityssä (1986-1997) ja Yleisradiossa (1997-2002). Hän veti ohjelmaa yhteensä 16 vuoden ajan.

Pekka Sauri

klo 16.00- Siiryminen Länsiterminaalille (Tyynenmerenkatu 8)

klo 18.30 Silja Europa lähtee kohti Tallinnaa

klo 18.30-20.30 Toinen jakso (alussa kokouskahvit): keskustelua Pekka Saurin alustuksen pohjalta ja harjoituksia

klo 20.30 päivällinen (Grande Buffet) => vapaata illanviettoa ja seurustelua

su 6.10.

klo 07.00-10.00 aamupala (Grande Buffet)

klo 10.00-14:00 Kolmas jakso: aiheita case-pohjalta: opetellaan puhelinauttamista käytännössä

klo 14.00 lounas (Grande Buffet)

klo 15.30 käytännön asiat, palaute, päätössanat

klo 16.00 rantautuminen Helsinkiin, turvallista kotimatkaa.

Matkalle tarvitaan mukaan poliisin myöntämä passi tai henkilökortti!

tukipuhelin

Mukaan mahtuu 20 ensin ilmoittautunutta. Tilaisuus on osallistujille maksuton. Matkakulut korvataan halvimman kulkuneuvon mukaisesti. Junan (tai muun julkisen liikenteen) käyttöä suositellaan, koska pysäköintimahdollisuudet ovat Helsingissä rajallisia. Ilmoittautumisen yhteydessä mainitse: nimi, osoite, puhelin, RT-yhdistyksesi nimi, mahdollinen ruoka-aineallergia, voitko tarjota/tarvitsetko kimppakyytiä mistä /minne, mahdollinen toive hyttikaverista. Laivalla majoitus kahden hengen hyteissä.

Koulutus on tarkoitettu jo päivystysringissä toimiville, mutta myös asiasta kiinnostuneet kriisinhallintaveteraanit, jotka ovat valmiita sitoutumaan päivystystehtävään, ovat tervetulleita.

Jos olet vielä hieman epävarma sitoutumisesta päivystysrinkiin, kannattaa sinun osallistua 21.-22.9. järjestettävään koulutus ja informaatiotilaisuuteen Hollolassa, jossa kerrotaan laajemmin vertaistukitoiminnan mahdollisuuksista. Tarkemmat tiedot syyskuun viikonlopusta löydät linkistä: http://www.rauhanturvaajaliitto.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=415%3Aoletko-kiinnostunut-toimimaan-vapaaehtoisena-vertaistukitoiminnassa-tule-kuulostelemaan-21-22-9-viikonloppuun&catid=63%3Avertaistukitoimintaa&Itemid=235&fbclid=IwAR3c_ICAuOo24hnoqwIWzhyoAja4XAwtiqW82fBWuo1goDhmji89sDy5O5Y

nobel haku 1psd

Suomen Rauhanturvaajaliitto ry