HYVÄT MIEHET -kampanjassa etsitään esimerkkejä miesten hyvistä teoista

Kutsumme Sinut mukaan tukemaan HYVÄT MIEHET -kampanjaa. Kerro, minkä hyvän teon joku Sinulle läheinen mies, rauhanturvaaja tai ei-rauhanturvaaja on tehnyt tai mitä hyvää hän Sinulle merkitsee.

Suurin osa rauhanturvaajista, palveluksessa olevista tai kotiutuneista, on miehiä: isiä, puolisoita, veljiä, kavereita, työtovereita, peli-frendejä, kunnon tyyppejä, luotettuja, ihan vaan tavallisia miehiä...heitä voi kuvailla monilla sanoilla. Ja he tekevät monille hyvää kaikessa hiljaisuudessa.

Rauhanturvaajaliitossa olemme tietenkin kiinnostuneita rauhanturvaajien tarinoista. Mitä hyvää olet kokenut rauhanturvaajan puolisona, ystävänä, työtoverina? Millainen mies hän Sinulle on ollut ja on?

Voit tietenkin kertoa oman näkemyksesi siitä, mitä hyvää miehet ylipäätään ovat saaneet ja saavat aikaan yhteiskunnassamme. Mitä erityistä on juuri miesten tekemässä hyvässä?

hyvat miehet logo 1000px

Kertomukset voivat olla lyhyitä huomioita tai pitkiä tarinoita, valokuvia ja myös ääni- tai videotallenteita. Kertomukset toimitetaan osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..

Lähettämällä meille kertomuksen, annat samalla luvan julkaista sen HYVÄT MIEHET -kampanjan yhteydessä. Julkaisemme kaikki kertomukset anonyymeinä (kuva-, ääni- ja videotallenteiden osalta kysymme aina erikseen luvan niissä esiintyviltä henkilöiltä).

HYVÄT MIEHET -kampanja toteutetaan ensimmäisen kerran syksyllä 2019 välillä 3.9.-31.10. Kampanja huipentuu vuosittain tapahtumaan, jossa palkitaan hyviä tekoja tehneitä miehiä.

Esimerkki miesten hyvistä teoista voi olla mitä tahansa; Sinä päätät!

HYVÄT MIEHET -kampanjan perustelut

Suomalaiset naiset ja miehet ovat yhdessä rakentaneet sen hyvinvointiyhteiskunnan, jossa saamme elää. Keskeisenä rakennusaineena on toiminut hyvä tahto, joka on meistä kaikista löytyvä ihmisyyden perusarvo. Hyvä tahto johtaa hyviin tekoihin. Nämä teot vahvistavat onnellisuutta, kunnioitusta, luottamusta ja turvaa ihmisten välillä rohkaisten yhä uusiin hyviin tekoihin.

Naiset ja miehet ovat hyviä ja tahtovat lähtökohtaisesti hyvää toisilleen. On kuitenkin niin, että erityisesti miesten hyvyys ja hyvät teot ovat viime aikoina jääneet liian vähälle huomiolle. Välillä jopa haastetaan sitä, onko mieheys itsessään negatiivista ja tuhoavaa. Me kaikki tiedämme sisimmässämme, ettei näin ole. Mutta itsestäänselvyyksiäkin on aika ajoin tärkeä nostaa esille. On merkityksellistä vahvistaa ymmärrystä siitä, ettei negatiivinen toiminta itsessään juonna sukupuolesta. Näin vältymme kielteisiltä ennakkoluuloilta ja leimaamiselta.

Miesten hyvyys ja hyvät teot tarvitsevat siis erityishuomiota. Miehet – kuten naiset – ovat meille kaikille elintärkeitä hyvän ja turvallisen elämän tuojia. Esimerkiksi hyvinvoiva isyys on yksi keskeisimmistä tekijöistä lasten hyvinvoinnin kannalta. Huomioimalla miesten hyviä tekoja arvostamme heitä, huolehdimme heidän hyvinvoinnistaan ja syvennämme meidän kaikkien ymmärrystä hyvyyden merkityksestä. Näin voidaan myös vähentää sukupuolten välistä negatiivista vastakkainasettelua ja vahvistaa naisten ja miesten välistä kunnioittavaa kumppanuutta.

Samalla annamme lapsille ja tuleville sukupolville tarvittua luottamusta ja rauhaa rakentaa yhteistä hyvää. Tähän me rauhanturvaajat aina pyrimme.

Kampanjasta vastaa Miessakit ry. Suomen Rauhanturvaajaliitto toimii kampanjassa yhteistyökumppanina.

Lue lisää linkistä:

nobel haku 1psd