SeminaariPaikka: Spa Hotel Kunnonpaikka Hyvinvointi ja vapaa-ajankeskus
(Jokiharjuntie 3, FI 70910 Vuorela. www.kunnonpaikka.com ja www.facebook.com/kunttari)

Seminaari tarjoaa huippuluennoitsijoita yhteiskunnan huipulta sekä ajankohtaista tietoa päivän polttavista aiheista - kriisinhallinnasta, maanpuolustuksesta, turvallisuuspolitiikasta sekä Venäjää ja Pohjoismaita koskevia asiantuntijapuheenvuoroja. Tilaisuus on suunnattu kaikille turvallisuudesta ja maanpuolustuksesta kiinnostuneille. Sotiemme veteraaneille tilaisuus on maksuton.

Ohjelma:

• Turvallisuuspoliittisen seminaarin puheenjohtaja SRTL:n puheenjohtaja Mauri Koskela.
  • Maavoimat osana puolustusvoimia tänään ja tulevaisuudessa: miten varaudumme sotilaallisesti turvallisuusympäristöön - Maavoimien esikuntapäällikkö, kenraalimajuri Markku Myllykangas.
  • Lennostot osana kokonaisturvallisuutta, Karjalan lennosto 2025 -2030 - Karjalan Lennoston komentaja, eversti Timo Herranen.
  • Strategiset hankkeet - Suorituskyky 2050 luvulla - Kenraalimajuri (evp.) Lauri Puranen.
  • Rajavartiolaitos – vetreä satavuotias arvoyhteisö? - Raja- ja meriosaston apulaisosastopäällikkö, eversti Jussi Sainio.
  • Vapaaehtoinen maanpuolustuskoulutus muutoksessa -  MPK:n toiminnanjohtaja Pertti Laatikainen.
  • Sattumiako Venäjän mediassa? - journalisti Kerstin Kronvall.

Seminaariin ilmoittautumiset 10.11. mennessä:
Osoitteessa www.mpk.fi/koulutuskalenteri (Savo-Karjalan maanpuolustuspiiri, Kuopion koulutuspaikka) tai sähköpostilla Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. (ilmoita nimi, syntymäaika, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero). Hyväksymisviesti kurssille ja lasku lähetetään noin kolme viikkoa ennen seminaaria.

Osallistumismaksu 45 €. Hinta sisältää seminaariluennot, lounasruokailun ja iltapäiväkahvin.

Lisätiedot:
Tapahtuman koordinaattori Tuomas Oinonen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. , +3584 4518 0937 ja www.psavrt.fi

Seminaarin järjestävät:

Puolustusvoimat, Pohjois-Savon Rauhanturvaajat ry, Suomen Rauhanturvaajaliitto ry, Maanpuolustuskoulutusyhdistys (MPK) Savo-Karjalan maanpuolustuspiiri, Pohjois-Savon Maanpuolustusyhdistys ry, Kainuun Prikaatin Pohjois-Savon aluetoimisto, Pohjois-Savon Reserviupseeripiiri ry, Pohjois-Savon Reserviläispiiri ry ja Naisten Valmiusliiton Pohjois-Savon alueneuvottelukunta.

TERVETULOA KAIKILLE AVOIMEEN TURVALLISUUSPOLIITTISEEN SEMINAARIIN!

Alustava aikataulu

Suomen Rauhanturvaajaliitto ry