Rauhanturvaajaliiton yhteistyökumppani Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry tiedottaa seuraavaa:

Loppuvuoden tuettuja lomia kesäkuusta 2020 alkaen voi hakea tavalliseen tapaan. On kuitenkin otettava huomioon, että niidenkin järjestämiseen voi tulla myöhemmin muutoksia.

Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry.n myöntämistä Rauhanturvaajaliitolle kiintiöidyistä lomista vuodelle 2020 on siis edelleen haettavissa 4.4.20 asti Voimaa vertaistuudesta -loma. Tuetut lomat järjestetään yhteistyössä MTLH:n kanssa Veikkauksen tuella.

Tietoa lomasta: Voimaa vertaisuudesta - lomat lapsiperheille: Sport Spa Hotel Vesileppis Oy 5.-10.7.

Voimaa vertaisuudesta- lomien tavoitteena on, että lomalaiset virkistyvät, tapaavat toisia samassa tilanteessa olevia sekä saavat vertaistuen ja lomaohjelman kautta voimavaroja arkeen. Lomaohjelma sisältää luentoja, ohjattuja ryhmäkeskusteluja sekä toimintatuokioita. Lapsiperheiden lomilla ohjelma sisältää perheenjäsenten yhteistä tekemistä, eri-ikäisille lapsille suunnattua toimintaa, vanhemmille suunnattuja ryhmäkeskusteluja sekä mahdollisuuden lapsiparkkiin perheen alle 3v. lapsille neljänä päivänä loman aikana.

Hakemus tulisi tehdä mieluiten sähköisenä. Linkki sähköiseen hakemukseen löytyy klikkaamalla

Huom. ennen heinäkuuta Rauhanturvaajaliitolle ei ole järjestetty tuettuja lomia. Hyvä on kuitenkin tietää seuraavaa:

Lomajärjestöt ovat päättäneet keskeyttää tuetut lomat koronaepidemian hillitsemiseksi maalis- huhti- ja toukokuulta. Päätös noudattaa viranomaisten linjauksia.

Maalis-, huhti- ja toukokuun tuetut lomat pyritään järjestämään myöhempänä ajankohtana. Käynnissä olevia lomia ei kuitenkaan keskeytetä.

Lomajärjestöt ovat suoraan yhteydessä asiakkaisiin, joiden loma peruuntuu.

Asiakkaiden maksamat omavastuut palautetaan peruttavista lomista. Ne, joille myönnetty tuettu loma peruuntuu, voivat esittää uusia lomatoiveita ottamalla yhteyttä lomajärjestöihin. Korvaavaa lomaa ei kuitenkaan voida tässä tilanteessa taata.

nobel haku 1psd

Suomen Rauhanturvaajaliitto ry