Lauantaina 11.8. kisailtiin Kajaanissa erittäin kauniissa ja suotuisassa säässä SRTL:n ampumamestaruuksista. Lajeina olivat yksilösuoritukset rynnäkkökivääriammunnassa ja joukkueena kilpailtiin perinteinen Falling Plates -mestaruus.  Kilpailut järjestettiin yksipäiväisenä, joten toimitsijoilta vaadittiin nappisuoritusta kilpailujen läpiviemiseksi.

Tulostaso osoittautui varsin korkeaksi. Yleisen sarjan Jari Pihlainen (Pohjois-Savon RT) ampui tuloksen 193 ollen kilpailun paras tulos.

Päivän päätöslajissa Falling Plates -kilpailussa koettiin tiukkaakin tiukempaa kisailua. Yleisen sarjan viimeisellä kierroksella vastakkain olivat Kymenlaakso ja Pohjois-Savo. Sarjan voiton vei Kymenlaakson RT joukkue hienolla suorituksellaan.
H50-sarjan viimeisellä kierroksella vastakkain olivat Suur-Savon SB 1 ja Kymenlaakson RT 2 ja voiton vei Suur-Savo.
Falling Plates Grande Finale ammuttiin Yleisen sarjan ja H50 sarjan voittajien kesken.
Voittajaksi selviytyi H50 sarjan Suur-Savon SB 1 joukkue kokoonpanolla Pirkka Juntunen, Juha Kämppi, Raimo Ruhanen, Seppo Thure.

Nobel -muistoristi