Uutisia, uutisia...

Miinanraivaajien YK-mitali
Jalka-Paavo 2001

`Falling Plates` elokuun lopulla

Liiton tämänvuotinen ampumakouluttajakurssi (Falling Plates) pidetään  vapaaehtoisena kertausharjoituksena 18.8.2001 (varapäivä 25.8.).
Tärkeimmät tiedot tilaisuudesta toimitetaan kirjeitse yhdistyksille.
Keski-Uudenmaan Sinibaretit ry.

Miinanraivaajien YK-mitali

Puolustusvoimien Kansainvälinen Keskus on selvittänyt YK:n sihteeristöstä (Department of Peacekeeping Operations, Mine Action  Service, Mr Patrick Tillet) Kambodzhassa työskennelleiden suomalaisten mahdollisuutta mitalin saantiin.
CMAC:a varten on luotu oma mitali, joka on otettu käyttöön 1995-96. Se myönnetään operaatiossa palvelleille sotilashenkilöille.
Selvityksen mukaan suomalaiset ovat palvelleet operaatiossa siviilihenkilön statuksella. Siksi heille ei ole voitu esittää mitalia. Henkilöstön statuksen määrittää jokainen henkilöstöä lähettävä maa itse.

Suomen Sinibarettiliiton partiokilpailu
Jalka-Paavo 2001

Aika: 6.10.2001
Paikka: Padasjoki, Maanpuolustusjärjestöjen koulutuskeskus
Järjestäjä: Helsingin Sinibaretit ry

KILPAILUN TARKOITUS
Järjestyksessä III Jalka-Paavo järjestetään haastekilpailuna, jolloin kukin jäsenyhdistys voi haastaa esim. oman naapuriyhdistyksensä kilvoittelemaan sotilastaitotehtävissä, joista ei puutu huumoriakaan. Jalka-Paavoa ei ole tarkoitettu tiukkapipoisille, mutta se ei myöskään ole pelkkä luontopolku. Kilpailujoukkueet ovat kolmihenkisiä. Voittajajoukkue saa vuodeksi haltuunsa Sinibaretti-lehden lahjoittaman Hirvi-kiertopalkinnon. Kolme ensimmäistä joukkuetta palkitaan henkilökohtaisilla mitaleilla. Kaikki osallistujat saavat osallistumisdiplomin.

OHJELMA

Lauantai 6.10.2001
   10.00   Avajaiset, lipunnosto ja kilpailupartioiden ohjeistus
   10.30   Lähtölaukaus
   18.00  Palkintojen jako ja päätösseremonia
   20.00  Sauna ja illanvietto

Sunnuntai 7.10.2001
   09.00   Aamiainen
   12.00  Kotiutuminen

RATA
Rata koostuu useista rasteista, jotka voivat olla tehtävärasteja, suunnistusrasteja tai niillä voi olla tilanteen mukaista toimintaa. Reitin varrella voi myös olla pikataipaleita. Partioiden kilpailukorteista tulee selvitä, että kaikki rastit on kierretty. Kilpailussa käytetään alueen karttaa 1 : 20000. Koko kilpailureitin läpikäyntiin arvioidaan kuluvan aikaa noin 5 tuntia.

OSALLISTUMINEN
Ennakkoilmoittautuminen juhannukseen mennessä Juha Orkomiehelle, Eerikinkatu 16 A 7, 00100 Helsinki, pk. (09) 647 642 tai 050 593 88 47. Tämän jälkeen joukkueille lähetetään lopulliset kilpailuohjeet. Viimeinen ilmoittautumispäivä, mukaan lukien huoltohenkilöstö ja kilpailua seuraamaan tulevat henkilöt, on maanantaina 3.9.2001.
Kilpailumaksu on ainoastaan 150 mk/joukkue. Tämän lisäksi peritään ateriamaksua 80 mk/henkilö. Maksu on maksettava ilmoittautumisten yhteydessä, kuitenkin viimeistään 3.9. mennessä Helsingin Sinibaretit ry:n tilille Merita 214218-33733.