Arvoisa rauhanturvaaja, omainen, läheinen tai muuten näille sivuille satunnaisesti klikannut

Rauhanturvaajaliiton vertaistuen vapaaehtoiset, koulutetut päivystäjät päivystäjävät 24/7 365 vrk/vuodessa liiton vertaistukipuhelimessa. Löydät tästä tukimuodosta lisää tietoa näiltä sivuilta.

Tämä puhelinauttamisen käytäntö on ollut yhtenä mallina ja peilinä, kun yhdessä Miessakkien kanssa kehiteltiin myös muille miehille tukipuhelinta viime syksynä. Syksyn mittaan olemme järjestäneet yhteisiä koulutustilaisuuksia, seminaareja ja olemme kehitelleet ideaa käytännöksi.

"MIESluuri", miehille suunnattu vertaistukeen perustuva auttava puhelinpalvelu julkistettiin tiistaina 26.2.2019. Rauhanturvaajaliiton vertaistuki toivottaa onnea ja menestystä tälle ja muulle Miessakkien toiminnalle ja lupaa olla tukena jatkokehittelyssäkin.

Voit toki soittaa MIESluuriin itsekin tai kertoa tällaisestakin apukanavasta kaverille.

Yksi keskeinen ajatus MIESluurin kehittelyssä on ollut tämä:

Kuulluksi tullut mies löytää keinot ja ratkaisut useimmiten itsestään. Yksi puhelu ei tietenkään ratkaise ongelmaa, mutta voi olla se tärkeä askel eteenpäin omassa elämässä. Jollekin miehelle se voi antaa puhtia nousta sohvalta ja hakeutua ihmisten pariin. Toinen taas saattaa tarvita keskustelua selkeyttääkseen parisuhteeseen liittyvää epämääräistä ahdistusta.

Toiminta perustuu vertaismiesten vapaaehtoiseen toimintaan, jota tuetaan hankkeen resurssein. Toiminnan sisällöstä päättävät miehet itse.

Miessakit tarjoaa paljon muutakin miehen hyvinvointia tukevaa toimintaa, josta löydät tietoa Miessakkien nettisivuilta: https://www.miessakit.fi/ Rauhanturvaajaliitto kehittää yhteistä vertaistukitoimintaa Miessakkien kanssa koko ajan.

Perustietoa Miessakkien MIESluurista:

MIESluuri tiistaisin kello 18-22
Soita numeroon 044 751 1310 (puhelumaksu oman liittymän mukaisesti)

MIESluuri on puhelinpalvelu, joka tukee ja neuvoo miehiä elämässä eteenpäin. Miessakkien Toiminnan Miesten vapaaehtoiset miehet vastaavat puhelimeen tiistai-iltaisin. Vastaajat antavat vertaispohjalta tukea ja neuvoja.

- Tukea omaan ajatteluun
- Tietoa miehille suunnatuista palveluista Suomessa
- Vinkkejä harrastuksien ja yhteisöjen löytämiseen

Palvelu on anonyymi. Yksilöiviä tietoja ei siis tallenneta. Puhelun hinta on operaattorisi hinnoittelun mukainen

”Tärkeintä on keskusteluissa vähentää palveluun soittavien miesten itsensä kokemaa häpeän tunnetta, joka liittyy omaan tuen tarpeeseen” sanoo Pekka Sauri, joka on toiminut legendaarisen Yölinja -ohjelman radioterapeuttina ja toimii MIESluurin neuvonantaja ja kummisetänä.

Lisää tietoa Miesluurista saat klikkaamalla:

tai katsopa vaikka Jyrin hieno video osoitteesta:

#morjens #toiminnanmiehet #eteenpäin #puhelintuki #vertaistuki

nobel haku 1psd