Suomen Rauhanturvaajaliitto on vuoden 2016 Salpavaelluksen suojelija.  Ensimmäisten suomalaisten rauhanturvaajien lähdöstä maailmalle on tänä vuonna kulunut 60 vuotta. Tämän kunniaksi ja osana Salpavaellusta Kymenlaakson Rauhanturvaajat järjestää Checkpoint Salpa -erillistapahtuman Harjussa Virolahdella 2.-3.7.2016. Se on suunnattu kaikille suomalaisille rauhanturvaajille.

Tarkastusasema Salvan asiaydin kulminoituu”kolmen kenraalin seminaariin” Harjun oppimiskeskuksen juhlasalissa:

Rauhanturvaaja ja Salpalinjan Perinneyhdistyksen ensimmäinen puheenjohtaja, kenraaliluutnantti evp Heikki Koskelo pohtii Salpalinjan merkitystä Suomen rauhan turvana. SRTL:n edellinen puheenjohtaja, kenraalimajuri evp Heikki Holma alustaa aiheesta Suomalainen rauhanturvatoiminta 60 vuotta. Seminaarin puheenjohtajana on SRTL:n puheenjohtaja, kenraaliluutnantti evp Paavo Kiljunen.

Checkpoint Salpa ja sen monipuolinen ohjelma upeassa kartanomaisemassa on oiva retkikohde kaikille SRTL:n jäsenyhdistyksille.

Lisätietoja: tästä

Nobel -muistoristi