SRTL:n syysliittokokouksen hotellin yhteystiedot muuttuneet!

SRTL:n syysliittokokous 26. - 28.10.2018 Hotelli Crowne Plaza, Mannerheimintie 50, Helsinki

Hotellin yhteystiedot muuttuneet:

Osallistujat varaavat itse majoituksen. Varaustunnus: SRTL/10/18

Liittokokouksen tiedote

Liiton puheenjohtaja Mauri Koskela YLE:n Aamu-TV:ssä

Liiton puheenjohtaja Mauri Koskela oli tänä aamuna (01.08.) Ylen Aamu-Tv:n haastateltavana. Ohjelma on katsottavissa YLE Areenassa (Ajankohtaisohjelmat). Mauri kertoi muun muassa kokemuksistaan UNDOF-operaatiossa, jossa hän toimi operaation apulaiskomentajana kaksi vuotta. Suosittelen todella katsomaan haastattelun. Haastateltava oli myös Wanhan Veteraanin toiminnanjohtaja Vesa Kangasmäki. Wanha Veteraani on Haminassa sijaitseva Rauhanturvaamisen ja Veteraanityön Perinnekeskus. Peinnekeskuksen avajaisia juhlitaan torstaina (02.08.) kello 15.00 alkaen. Lisätietoja löytyy keskuksen nettisivuilta.

Alakategoriat

• Tiedotteet

Kriisinhallintaveteraanitunnuksesta juhlava RINTAMERKKI

Rauhanturva- ja kriisinhallintaoperaatioissa palvelleille myönnettiin v.2016 veteraanistatus, jonka yhteiseksi tunnustukseksi puolustusministeriö lähetti kaikille kriisinhallintaveteraanikortin. Korttiin on painettuna virallisesti käyttöön hyväksytty kriisinhallintaveteraanitunnus. Tunnuksen on suunnitellut Esko Hakulinen.

Tunnuksen keskuskuviona on miekka, jonka terästä versoo oliivipuun oksa lehvineen ja marjoineen. Kuviota kehystää miekan ponteen kiinnittyvä laakerinlehväseppele. Miekka symboloi sotilaallista toimintaa ja siitä versova oliivinlehvä rauhaa. Laakerinlehväseppele kuvaa kunniaa ja edistystä.

Suomen Rauhanturvaajaliitolla on yksinoikeus tunnukseen ja sen käyttöön.

Liitto on nyt teettänyt kaikille yhteisestä kriisinhallintaveteraanitunnuksesta HOPEISEN RINTAMERKIN, jonka hankkimiseen on oikeutettu jokainen kriha-veteraanikortin haltija.

RINTAMERKKI on aitoa 925/00 hopeaa ja sen halkaisija on 16 mm. Merkki toimitetaan yksittäispakattuna kiinnitettynä pahvikorttiin, jonka kuva-aihe on sama kuin veteraanikortissamme.

Merkkiä myydään aluksi vain liiton jäsenyhdistysten kautta ja sen jäsenhinta on 25 euroa (ei-jäsenille 35 euroa). Myyntituotolla tuetaan liiton kriisinhallintaveteraani- ja vertaistukitoimintaa. Toimitukset yhdistyksille alkavat YK-päivän jälkeen.

Yhteystiedot jäsenyhdistyksiin: www.rauhanturvaajaliitto.fi/jasenyhdistykset

Teksti ja kuvat: Esko Hakulinen