Paula HurttiaMaaliskuun puolivälissä järjestettiin ensimmäinen Porin Prikaatin ja Suomen Rauhanturvaajaliiton yhteinen Veteraanituen kurssi Säkylän Huovinrinteellä.

Kurssilla koulutettiin kotiutuvien rauhanturvaajien palautetilaisuuksissa toimivia keskusteluryhmänvetäjiä. Kouluttajina kurssilla toimivat professori Jukka Leskinen Maanpuolustuskorkeakoulun käyttäytymistieteiden laitokselta ja Porin Prikaatista kv-soskur Paula Hurttia. Leskinen perehdytti kuulijat aiheeseen ”Henkinen kestokyky poikkeusoloissa” ja Paula käsitteli kriisejä sekä kriha-henkilöstön tukitoimia. Luutnantti  Juha Rinta-Keturi taasen infosi osallistujajoukkoa tämän päivän operaatioihin ja hyvinkin ajankohtaisiin tilanteisiin. Kurssinjohtaja ja liiton tiedotuspäällikkö Kimmo Wirén puolestaan esitteli SRTL:n Veteraanituen taustan ja tilanteen.
Ryhmätöissä perehdyttiin ryhmänjohtajana toimimiseen ja palautetilaisuuksien edelleen kehittämiseen.

Tiivistahtisen kurssin lomaan kokoonnuttiin illanviettoon ja syömään Huovinrinteen Päällystökerholle.  Kurssille tilat, kouluttajapanokset ja majoitukset tarjosi Porin Prikaati Liiton vastatessa muonituksista ja matkakuluista. Satakunnan MPK antoi kurssikehyksen ja ilmoittautumisjärjestelmän.
Palautteissa kiiteltiin kurssin antia vuolaasti ja jopa ihailtiin PV:n ja SRTL:n yhteistyötä.