Gustav HägglundSuomen Rauhanturvaajaliiton kevätkokous Kankaanpäässä päätti kutsua entisen Puolustusvoimain komentajan kenraali Gustav Hägglundin kunniajäseneksi. Liiton puheenjohtaja Heikki Holma kävi pyytämässä Hägglundia kunniajäseneksi ja Hägglund vastasi myöntävästi.
- Olen äärimmäisen suuren kunnian kohteena kun tällainen pyyntö kohdalle tuli, Hägglund totesi.

Kenraali Hägglund on mittavan ja ansiokkaan uransa aikana toiminut myös Force Commanderina kahdessa rauhanturvaoperaatiossa eli UNDOF:ia Golanilla ja UNIFIL:ia Libanonissa. Rauhanturvauransa hän aloitti Siinailla vuosina 1978 - 79.
"Köpi" arvostaa suuresti myös edesmennyttä rauhanturvakenraalia Ensio Siilasvuota suuresta panoksestaan maailmanrauhan eteen.

Hägglundin kesämökillä Hirvensalmessa liiton puheenjohtaja ojensi Hägglundille uunituoreen historiikkimme, johon Köpi on kirjoittanut esipuheen.

Gustav Hägglund on liittomme yhdeksäs kunniajäsen. Aiemmin kunniajäseniksi on kutsuttu jalkaväen kenraali Armas Martola (1972), Kyproksen konsuli Kosti Ilveskero (1973), kenraali Ensio Siilasvuo (1980), kenraaliluutnantti Lauri Koho (1980), everstiluutnantti Aulis Laine (1988), eversti Pentti Laamanen (1995), toiminnanjohtaja Pekka Aalto (2005) ja eversti Vesa Yrjölä (2008).