Pohjois-Savon Rauhanturvaajat järjestivät Kuopiossa rauhanturvaajien henkiseen tukeen keskittyvän symposiumin 27.11. Kuopiossa. Paikalle esitelmöimään oli saatu laaja asiantuntijoiden joukko. Seminaari keskittyi rauhanturvaajien psykososiaaliseen tukeen ja aihetta tarkasteltiin usealta eri kantilta. Jukka Leskinen
Asiantuntijoina olivat muun muassa kenttärovasti, tohtori ja dosentti Seppo Kangas, professori Jukka Leskinen, työterveyshuollon erikoislääkäri Ilkka Mikkonen ja kansanedustaja Pekka Haavisto.

Kuopion korkeatasoisessa seminaarissa oli liki 70 osallistujaa eri puolilta Suomea.  Tilaisuuden isäntänä toimi Rauhanturvaajaliiton puheenjohtaja Heikki Holma ja koordinaattorina Tuomas Oinonen Pohjois-Savon Rauhanturvaajista.

Kuvassa: Professori Jukka Leskinen Maanpuolustuskorkeakoulun Käyttäytymistieteiden laitokselta esitteli KFOR- ja ISAF-rauhanturvaajille vuonna 2008 tehdyn kyselyn tuloksia.