Salpavaellus 2012Suomen Rauhanturvaajaliiton toimintasuunnitelmaan sisältyvä Salpavaellus 2012  tarjoaa tällä kertaa rauhanturvaajille nähtäväksi Salpalinjan eteläisimpien  osien eksotiikkaa Virolahdella. Mereltä maalle -reitti esittelee ensin  rannalta hieman Salpalinjan merellistä jatketta ja etenee sitten luolia ja  korsuja myötäillen Harjuun Ravijoelle ja sieltä edelleen kohti Miehikkälää.

Salpavaellukselle kokoonnutaan Miehikkälän Salpalinja-museolla lauantaina  30.6.2012 klo 9:00 mennessä. Telttayön jälkeen reitti päättyy lähtöpaikalla  sunnuntaina klo 13:00 alkavaan komeaan maanpuolustusjuhlaan. Patikoitavaa  ensimmäisenä päivänä on noin 18 ja toisena noin kahdeksan kilometriä.

SRTL:n Faitterit-soittokunta kohottaa tunnelmaa lauantai-iltana  rauhanturvaajien yöpymispaikalla sekä tietysti sunnuntain päätösjuhlassa.

Rauhanturvaajat voivat toki valita myös jonkun muun vaihtoehdon. UNEF II:een kuulunut 1.JK /YKSV1 kokoontuu muiden mukana vaellukselle ja pitää  vielä yhteisen "komppaniakokouksen" heti vaelluksen loppujuhlan jälkeen.
Lisätietoja www.salpavaellus.net tai vaelluksen tiedottajalta terho.ahonen(a)haminetti.net ja puh: 040 504 0293.