Syyskuun viimeisenä lauantaina järjestettiin Lahden Upseerikerholla veteraaniseminaari. Tavoitteena oli antaa jäsenyhdistyksille veteraanityössä tarvittavaa tietoa ja näin tukea yhdistyksiä arvokkaassa työssä. Asiantuntijoina olivat Suomen Sotaveteraaniliiton toiminnanjohtaja Markku Seppä ja tohtori Kristiina Niemelä Kaunialan sairaalasta. Seminaarin isäntä ja puheenjohtaja oli Paavo Kiljunen.

Paavo Kiljunen käsitteli vertaistuen merkitystä jäsenistölle ja omaisille. Kiljunen muistutti siitä, että rauhanturvatehtävissä palveleminen on ollut isänmaan palvelemista. Hän totesi myös, että tukiessamme sotiemme veteraaneja voimme samalla oppia tulevaisuutta varten omiemme tukemista.

Koulutuspäällikkö Heikki Pietilä esitteli Z-mallin, joka koskee psykologisen tuen järjestelyjä kriisinhallintaoperaatioissa palveluksen aikana. Veteraanivastaava Heimo Purhonen esitteli liiton strategiaan kuuluvan sotiemme veteraanien tukemisen periaatteet, kummiveteraanitoiminnan ja Faitterit soittokunnan käytön yhdistysten eri tilaisuuksissa.

Seppo Kykkänen (vas.), Paavo Kiljunen, Kristiina Niemelä ja Markku Seppä Lahden veteraaniseminaarissa.