Suomen Rauhanturvaajaliiton syysliittokokous järjestettiin Tampereella lauantaina 27.10. Kokouspaikkana toimi Cumulus Koskikatu. Tilaisuus alkoi puolilta päivin juhlallisella lippujen saapumisella. Tervehdyssanat lausuivat liiton puheenjohtaja Paavo Kiljunen  ja Tampereen kaupungin apulaispormestari Olli-Poika Parviainen. Myös seppelepartio lähetettiin.

Varsinainen liittokokous sujui hyvässä hengessä juohevasti. Kokouksen puheenjohtajana toimi barettiveli, HM Juhana Suoniemi Tampereelta. Liiton hallitukseen valittiin erovuoroisten tilalle Tom Asplund (99 ääntä), Heta Ravolainen-Rinne (99), Rainer Fabricius (89), Riku Tenhunen (78) ja Henry Helakorpi (75). Liiton valtuuskunnan puheenjohtajaksi valittiin Martti Jokihaara (72 ääntä). Kunniajäseneksi liittokokous kutsui liiton lehden pitkäaikaisen päätoimittajan Hannu Leväsen Kotkasta.

Liittokokousviikonloppu huipentui iltajuhlaan, jossa juhlapuheen piti kansainväliseen turvallisuuspolitiikkaan erikoistunut sotatieteiden tohtori, valtiotieteiden maisteri ja kapteeni evp Jarno Limnéll. Iltajuhlassa viihdyttivät yleisöä trubaduuri Risto "Hämis" Hämäläinen ja Petri Korhonen, joka esiintyi stand up -koomikon roolissa. Liittokokousjärjestelyistä vastasi ansiokkaasti jäsenmäärältään SRTL:n toiseksi suurin jäsenyhdistys, pääasiassa internetissä toimiva Hölkkäri On Web ry.

(Kuva: Martti Tikka)