Suomen Rauhanturvaajaliiton ampumamestaruuksista kilpaillaan lauantaina elokuun 9. päivä Karjalan Prikaatissa Kouvolan Vekaranjärvellä. Kilpailuiden järjestelyistä vastaa Kymenlaakson Rauhanturvaajat yhteistyössä Karjalan Prikaatin ja Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen kanssa. Kisat järjestetään nyt toista kertaa Vekaranjärvellä, jonne odotetaan saapuvan toista sataa ampujaa ympäri Suomea. Tapahtuman suojelijana toimii Karjalan Prikaatin komentaja.

Yksipäiväisen tapahtuman aamupäivällä ratkotaan henkilökohtaiset mestaruudet. Lajina on RK-ammunta 20 laukausta 150 metrin matkalta. Sarjoja on kaksi, yleinen ja yli 50-vuotiaat. Joukkuekilpailuun jokainen paikallinen yhdistys voi asettaa kaksi joukkuetta sarjaansa. Iltapäivällä on vuorossa Falling Plates -kilpailu.

Uudet FP-säännöt

Suomen Rauhanturvaajaliiton hallitus on hyväksynyt esityksen Falling Plates -kilpailun sääntöjen muuttamisesta siten, että kilpailujoukkueiden koko on kolme ampujaa nykyisen neljän sijasta. FP-joukkueitten mahdollista määrää sarjaa kohden on nostettu kolmeen nykyisen kahden sijasta. Suositeltava patruunamäärä on 8 per ampuja (nyk. 6) eli kokonaispatruunamäärä säilyy 24:nä.

Lisätietoja Falling Plates -2014  Tästä.

Falling Plates -kilpailun uudet säännöt Tästä