Suomen Rauhanturvaajaliiton ja Sotilaskotiliiton yhteinen pakettihanke saatiin päätökseen marraskuun lopulla. Hankkeen nimenä oli ”Paketti tuntemattomalle rauhanturvaajalle”. Aloitteen hankkeesta teki alkuvuonna operaatiosta kotiutunut rauhanturvaaja Pekka Turunen.

Hankkeen toteuttajajärjestöt halusivat paketin myötä välittää kaikkien suomalaisten tuen rauhanturvaajille, jotka ovat ottaneet merkittävän henkilökohtaisen riskin ja asettaneet vapaaehtoisesti oman panoksensa Suomen ulko- ja puolustuspolitiikan toteuttamiseksi. Suomalaiset rauhanturvaajat ovat arvostettuja ammattilaisia. He ovat toiminnallaan tukemassa maamme mainetta kansainvälisen yhteisön vastuullisena jäsenenä. Samalla autetaan kriisialueen ihmisiä heidän tavoitellessaan rauhaa, ihmisoikeuksia ja normaalia hyvää elämää.

Pakettihanketta tukivat lahjoituksin Cloetta, Oy Gustav Paulig Ab, Karl Fazer, Maanpuolustusyhtiö MPY Oy, Mondelez Finland, Sako Oy, Environics Oy ja Sotilaskotiliitto. Sotilaskotiliiton hallitus, sekä Lappeenrannan, Riihimäen ja Oulun sotilaskotiyhdistykset askartelivat paketteihin joulukortit. Säkylän Sotilaskotiyhdistys ja Varsinais-Suomen Sinibaretit pakkasivat lahjoitukset lähetettäviksi maailmalle.

Lämpimät kiitokset kaikille hankkeeseen osallistujille.