Toukokuun 29. päivänä vietetään kansainvälistä rauhanturvaajien päivää. Päivän tarkoituksena on muistaa rauhanturvatehtävissä menehtyneitä sekä kunnioittaa rauhanturva- ja kriisinhallintatehtävissä palvelleita ja palvelevia.

Tilaisuudet Helsingissä:

Klo 12.00 Seppeleenlasku Hietaniemessä Rauhanturvaajien muistomerkillä Sankariaukiolla. Kunniaosasto kokoontuu Hietaniemen hautausmaan portille klo 11.30. Tilaisuudessa esiintyy SRTL:n Faitterit-soittokunta.

Klo 17–19 Pääesikunnassa KV-rauhanturvaajien päivän juhlatilaisuus. Tilaisuuden järjestävät Puolustusvoimat, Suomen Rauhanturvaajaliitto ry ja Rauhanturvaajat vertaisina -projekti. Tilaisuus on avoin rauhanturvaajille ja läheisille. Arkipuku. Ohjelma, lisätiedot ja ilmoittautumisohjeet www.rauhanturvaajatvertaisina.fi.  Tilaisuuteen mahtuu mukaan 70 henkilöä. Pakollinen ilmoittautuminen ke 20.5.2015 mennessä.

Klo 19.30 alkaen Helsingin Rauhanturvaajat ry:n järjestää iltavastaanoton palkitsemisineen Ravintola Zetorissa. Tumma puku ja isot kunniamerkit. Avoin tilaisuus kaikille rauhanturvaajille + AVEC.  Kolmen ruokalajin illallinen 30,00 e/hlö. Maksu suoritetaan sitovana ilmoittautumisena 22.5.2015 mennessä HelRt:n tilille FI 5021421800033733. Viesti kohtaan KV RT-pvä ja osallistujan nimi/nimet. Lisätietoja antaa Tapani Forsström puh. 040 587 0352 tai puh. 040 1524 545.