Tervetuloa kaikille avoimeen Rauhanturvaajasymposiumiin Kuopioon 17.11.2018 klo 9-16!

Symposiumi tarjoaa ajankohtaista tietoa päivän polttavista aiheista - kriisinhallinnasta, maanpuolustuksesta, turvallisuuspolitiikasta sekä vertaistukitoiminnasta. Sotiemme veteraaneille tilaisuus on maksuton.

Symposiumin puheenjohtajana toimii Savo-Karjalan päällikkö everstiluutnantti Juha Manninen. Paikkana toimii Hotelli savonia: Sammakkolammentie 2, 70200 kuopio. puh. 017 2555 100.

Symposiumin alustajat:
Klo 09:00-09:05 Symposiumin avainsanat. Kuopion hiippakunnan piispa Jari Jolkkonen
Klo 09:05-09:50 Mielenterveysseuran järjestöjohtaja Sinikka Kaakkurinniemi
- Mielenterveys kuuluu kaikille- mielenterveyden vahvistaminen arjessa?
Klo 09:50-10:35 Aivotutkija Katri Saarikivi
-
Empatia, vuorovaikutus ja kollektiivinen älykkyys.
Klo 10:35-11:00 Aamupäivän paneelikeskustelu
Klo 11:00-12:00 Ruokailu
Klo 12:00-12:45 Lääkintäeversti (evp.), sotatieteiden tohtori Matti Lehesjoki
-
Varusmiespalveluksen varhainen keskeytyminen terveydellisistä syistä. Vuotaako ennakkoterveystarkastusten ja kutsuntojen seula?
Klo 12:45-13:30 Vuoden rauhanturvaaja 2018 Keijo Keskinen
- Kriisinhallinta. Kokemuksia kentältä.
Klo 13:30-14:15 Suomen Rauhanturvaajaliiton puheenjohtaja Mauri Koskela
-
Kriisinhallinta ja Suomi – suuntana tulevaisuus.
Klo 14:15-14:35 Kahvitauko
Klo 14:35-15:20 Professori, eversti (evp) Pekka Visuri
-
Maailman ja Euroopan valtasuhteet muutoksen tilassa.
Klo 15:20-16:00 Iltapäivän paneelikeskustelu.

Seminaariin ilmoittautumiset 9.11. mennessä osoitteessa www.mpk.fi/koulutuskalenteri (Savo-Karjalan maanpuolustuspiiri, Kuopion koulutuspaikka) tai sähköpostilla Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. (ilmoita nimi, syntymäaika, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero). Osallistumismaksu on 40 euroa, sisältää ruokailun ja iltapäiväkahvin. Osallistumismaksu lähetetään ilmoittautumisen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen tai postiosoitteeseen noin kaksi viikkoa ennen seminaaria. Ilmoittautumisen voi peruuttaa 21 vuorokautta ennen seminaarin alkua MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta sähköpostilla Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Tämän jälkeen seminaarin osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä ja osallistumismaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi lääkärintodistuksella todettu sairaus.

RT-Symposiumin yhteyshenkilöt: Tapahtuman koordinaattori Tuomas Oinonen 044 5180 937, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. ja Koulutuspäällikkö Harri Tossavainen 0400 672 719, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

RT-Symposiumin järjestäjät: Pohjois-Savon Rauhanturvaajat ry, Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) Savo-Karjalan maanpuolustuspiiri, Pohjois-Savon Maanpuolustusyhdistys ry, Kainuun Prikaatin Pohjois-Savon aluetoimisto, Pohjois-Savon Reserviupseeripiiri ry, Pohjois-Savon Reserviläispiiri ry, Suomen Rauhanturvaajaliitto ry ja Naisten Valmiusliitto Pohjois-Savon alueneuvottelukunta.

Sieppaa

Sydämellisesti tervetuloa!