Kuvakopio

Kuva 1. Paketit odottavat joulupukin kuljetusta operaatioihin

Suomen Rauhanturvaajaliitto ja Sotilaskotiliitto ovat keränneet ja paketoineet joulupaketin jokaiselle suomalaiselle rauhanturvaajalle ympäri maailman. Joulupakettioperaatio ”Tuntematon rauhanturvaaja” sisältää joululahjan ja joulun henkeä liki 500 rauhanturvaajalle ympäri maailman Afrikasta Afganistaniin.

- Joulu kriisinhallintaoperaatiossa on ikimuistoinen. Samalla siihen voi sisältyä haikeutta ja kaipuuta kotiväkeä ja ystäviä kohtaan. Me Rauhanturvaajaliitossa haluamme muistaa Suomen virallisen ulko- ja turvallisuuspolitiikan toimeenpanijoita eli rauhanturvaajia joulujuhlan hetkellä konkreettisen tuen eli joulupaketin muodossa Sotilaskotiliiton tuella. Samalla ilmaisemme kunnioitustamme suomalaisten rauhanturvaajien työtä ja uhrautumista joulun eteen ”siellä jossain”. Kiitän samalla kaikkia joulupakettiin tuotteitansa lahjoittaneita yhteistyökumppaneita ja Sotilaskotiliittoa hankkeen toteuttamisesta. Toivottavasti paketti tuo jokaiselle rauhanturvaajalle ripauksen joulurauhan vaalimisen arvoista henkeä, toteaa itsekin operaatiossa aikoinaan jouluja viettäneen Suomen Rauhanturvaajaliiton puheenjohtaja, prikaatikenraali (evp.) Mauri Koskela.

Paketit lähetetään matkaan rauhanturvaajille rahtilennoin. Paketteihin ovat kortensa kekoon ystävällisesti kantaneet: kirjailija Juha Vuorinen, Wihuri Oy Aarnio/Metro, Orkla Suomi, FinnCandy, Leader sekä Sotilaskotiliitto muun muassa villasukkien muodossa.

Kuva 2. Sotilaskotiliiton sisaret pakkaavat joulupaketteja rauhanturvaajille

Lisätiedot:

Suomen Rauhanturvaajaliiton puheenjohtaja, prikaatikenraali (evp.) Mauri Koskela, p. 050 575 6956. Sotilaskotiliiton toiminnanjohtaja Satu Mustalahti, p. 045 120 3368.

Suomen Rauhanturvaajaliitto (SRTL) on sotilaalliseen ja siviilikriisinhallintaan osallistuneiden henkilöiden etujärjestö, joka pitää huolta henkilöstön ja heidän sidosryhmiensä hyvinvoinnista, vertaistuesta sekä etuisuuksista ennen operaatioita, operaatioiden aikana sekä niiden jälkeen. Rauhanturvaajaliitto osallistuu kokonaisturvallisuuden tukemiseen, tekee puoluepoliittisesti ja ideologisesti sitoutumatonta rauhantyötä sekä välittää sitä koskevaa luotettavaa tietoa. Lisäksi liitto pitää huolta sotiemme veteraaneista, heidän perinnöstään sekä edustaa maamme kaikkia veteraaneja Maailman Veteraanijärjestössä.

Sotilaskotijärjestö on maamme vanhin, vuodesta 1918 yhtäjaksoisesti toiminut, vapaaehtoisuuteen perustuva maanpuolustusjärjestö. Sotilaskotityötä tehdään 37 yhdistyksen ja noin 5000 jäsenen voimin varuskunnissa, leirisotilaskodeissa, maastossa, rajoilla ja rannikoilla huimat 200.000 tuntia vuodessa suomalaisen varusmiehen hyväksi! www.sotilaskotiliitto.fi