SKJL joulupaketit 2

Kuva: Libanonissa olevan suomalaisen kriisinhallintajoukon rauhanturvaajat auttavat ja rauhaavat joulupukin lahjakierrosta jouluaattona 2018.

Joulupukki kerkesi joulun aikaan moneen maailmankolkkaan, myös kriisinhallintaoperaatioihin ympäri maailman Afrikasta Afganistaniin. Joulupukki osallistui Suomen Rauhanturvaajaliiton ja Sotilaskotiliiton yhteistyönä toteuttamaan ”Tuntematon rauhanturvaaja” -joulupakettioperaatioon, jossa perinteiden mukaisesti jaettiin jokaiselle suomalaiselle liki 500 rauhanturvaajalle joulumieltä tuova lahjapaketti.

Joulupukki vieraili muun muassa suomalaisen kriisinhallintajoukon (SKJL) luona Libanonissa. Pukki ahkeroi paketteja jakaen rauhanturvaajien jouluglögeillä jouluaattona 24.12.2018. Joulupukki kertoi samalla joukolle Suomen rauhanturvaajaliiton viralliset jouluterveiset. Jouluglögien jälkeen joulupukki kiersi pakettisäkin kanssa koko leirin toivottaen hyvää joulua myös vartiointi- ja suojaustehtävässä toimineille suomalaisille rauhanturvaajille.

Rauhanturvaajat Libanonista lähettivät suurenmoiset kiitokset joulumieltä tuovista paketeista Suomen Rauhanturvaajaliitolle ja Sotilaskotiliitolle!

Paketit sisälsivät muun muassa kirjallisuutta, karamelleja ja perinteisiä käsin kudottuja villasukkia. Paketteihin kantoivat kortensa ystävällisesti kekoon: kirjailija Juha Vuorinen, Wihuri Oy Aarnio/Metro, Orkla Suomi, FinnCandy, Leader sekä operaation yhteistyönä toteuttaneet Suomen Rauhanturvaajaliitto ja Sotilaskotiliitto.