Vertaistukitoimintaa

Isä, äiti tai puoliso palveluksessa, kotona arki rullaa. Vai rullaako?

Baby Bluesia? Riitänkö? Osaanko? Olenko ainoa, joka kokee näin?

Rauhanturvaajaliitto tekee yhteistyötä Lahden ensi- ja turvakotiyhdistyksen kanssa Päijät-Hämeen alueella. Haluamme tarjota palveluksessa olevien ja kotiutuneiden perheille tukea turvalliseen vuorovaikutukseen.

Seuraa ilmoittelua. Yhteisiä tilaisuuksia järjestetään Päijät-Hämeen alueella.

Ensi- ja turvakotien liitto on valtakunnallinen lapsi- ja perhejärjestö, joka auttaa lapsia ja perheitä. Turvallinen vuorovaikutus ja turvallinen olo on jokaiselle mahdollista.

Eri puolilla Suomea tarjolla on perheiden tarvitsemaa ammatillista apua ja vapaaehtoisten tukea.

Osallistu Chat-keskusteluun: https://ensijaturvakotienliitto.fi/tietoa-liitosta/nain-me-autamme/apua-verkossa

Tutustu nettiturvakotiin: https://nettiturvakoti.fi

Lue vaikkapa isä Mika Lehden ja lasten, Milja ja Sasun tarina: https://ensijaturvakotienliitto.fi/tarinat/etta-lapsilla-olisi-hyva-olla/#

OKKS vesijumppakuva edited

Vertaisiltoja talvella ja keväällä 2019 Oulunkylän Kuntoutussairaalassa

Osoite: Käskynhaltijantie 5, 00640 Helsinki.

Rauhanturvaajaliiton ja Oulunkylän kuntoutussairaalan järjestämät vertaisillat jatkuvat kerran kuussa tammi-huhtikuussa.

Syyskaudesta ilmoitetaan myöhemmin.

Huom. Vain etukäteen sähköpostilla ilmoittautuneet voidaan ottaa mukaan. Ilmoittaudu sähköpostilla os. Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..

Viestiin tiedot: nimi, ikä, mahdollinen erityisruokavalio. Lisätietoja vertaisilloista vertaistukikoordinaattorilta.

Vertaisillassa tarjotaan mahdollisuus virkistäytymiseen, keskusteluun, kokemusten jakamiseen ja saadaan virikkeitä omatoimiseen liikuntaan. Mukaan mahtuu 20 ensin ilmoittautunutta. Ilta on osallistujille maksuton. Matkakuluja ei korvata. Ota mukaan tarkoitukseen soveltuvat liikuntavälineet ja saunomiseen tarvittava varustus. Osallistuminen ei edellytä liittoon kuulumista. Kaikkialta Suomesta osallistujat ovat tervetulleita mukaan.

Vertaisilta alkaa ilmoittautumisella klo 16.45.

Tasan klo 17.00 alkaa liikuntaosuus.

Klo 18.00 mennään saunaan, uimaan ja porealtaaseen.

Klo 19 alkaa ruokailu, juodaan kahvit ja keskustellaan vapaamuotoisesti.

Ilta päättyy klo 20.30 mennessä.

Kevään 2019 liikuntaosuuksien teemat ovat:

Tiistai 29.1. ”Vesi antaa hyvän vastuksen”. Nivelystävällinen allasjumppa kahdeksalle ensin ilmoittautuneelle, muille kuntosaliharjoittelua. Ilmoittaudu viimeistään 22.1.

Tiistai 26.2. ”Fasse on elastinen, venyttelyllä vieläkin vetreämmäksi.” Talo tarjoaa lisäksi kierroksen: kuntosalilaitteet käytössä. Ilmoittaudu viimeistään 19.2.

Tiistai 26.3. ”Kahvakuulan kuumottava vaikutus”. Ammattilaisten ohjausta kahvakuulaharjoitteluun. Ilmoittaudu viimeistään 19.3.

Tiistai 23.4. ”Sauvakävelyn salat”. Liikutaan ulkona. Opetellaan sauvakävelyn oikea ja tehokas tekniikka. Ilmoittaudu viimeistään 16.4.

Vastaavia vertaisiltoja voidaan järjestää paikallisyhdistysten toimintana kaikkialla Suomessa. Ota yhteys vertaistukikoordinaattoriin. Tuumaillaan yhdessä askelmerkit toiminnalle.

Rauhanturvaajaveteraanien KuntoTreffit 26.-28.4.2019 Rokualla

Rokua Health & Spa Hotel
Kuntoraitti 2
91670 Rokua

Suomen Rauhanturvaajaliitto ja Oulun Seudun Rauhanturvaajat järjestävät KuntoTreffit Rokua Health & Spa Hotellissa. KuntoTreffit -viikonlopun tarkoituksena on monipuolisen liikunnan ohessa tarjota mahdollisuus keskusteluun ja kokemusten vaihtamiseen.

Viikonloppu on osallistujille maksuton. Majoitus 2h huoneissa. Mukaan otetaan ensisijaisesti heitä, jotka eivät ole aikaisemmin osallistuneet vastaavaan viikonlopun tilaisuuteen (KuntoTreffit tai vastaavat). Pohjois-Suomen rauhanturvaajaveteraanit ovat etusijalla näille KuntoTreffeille.

Hakemukset lähetetään sähköpostilla osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai postitse Oulun Seudun Rauhanturvaajat / Timo Heikkinen, Aleksanterinkatu 67 A 21, 90120 Oulu. Ilmoittautumisaika päättyy 28.3. Ilmoittautumisen yhteydessä mainitse: nimi, osoite, puhelin, mahdollinen ruoka-aineallergia, voitko tarjota/tarvitsetko kimppakyytiä mistä /minne; lyhyt perustelu, miksi juuri sinä hyötyisit vertaistukiviikonlopusta. Mukaan mahtuu max 10 osallistujaa. Hyväksytyille ilmoitetaan sähköpostilla ilmoittautumisajan päätyttyä. Toinen KuntoTreffit viikonloppu järjestetään 6.-8.9.2019. Syksyn KuntoTreffeille hakemisesta ilmoitetaan myöhemmin.

Tervetuloa! Rauhanturvaajaliitto ja Oulun Seudun Rauhanturvaajat ry

Ohjelma (muutokset mahdollisia):

26.4. Perjantai:

12.00 Lounas noutopöydästä, majoittuminen, ravintola Rousku
13.00 Tuloinfo, turvallisuus ja ohjelman esittely, mukana fysioterapeutti
14.00-17.00 Yksilölliset keskustelut, verenpaineen mittaus, mukana sairaanhoitaja
                    Lihas- ja tasapainotestit, kehonkoostumusmittaus, mukana fysioterapeutti
17.00 Päivällinen noutopöydästä, ravintola Rousku
                   Kylpyläosaston ja kuntosalin vapaa käyttö
19.00 Tietoa traumaperäisestä stressihäiriöstä, keskustelua, mukana sairaanhoitaja tai kuntoutusohjaaja
20.00 Kevyt iltapala ja vapaamuotoinen oma illanvietto Kammi-saunakabinetissa
Karaoke- tai orkesteritanssit Ravintola Rousku