Uutiset

Thumbnail Tervehdys! On ilmennyt, että jotkut ovat lisänneet krihamerkkiinsä kultauksen ja/taimuuten sitä oma-aloitteisesti muuttaneet. Merkkiin EI SAA TEHDÄ...

Thumbnail Suomen Rauhanturvaajaliiton syysliittokokous pidettiin tänä vuonna Kuusamon Rukalla 20. - 22.10.2017. Varsinainen kokouspäivä oli lauantaina...

Lue lisää:Uutiset

Spa Hotel Kunnonpaikka09 725 22 184

Jokiharjuntie 3, 70910 Siilinjärvi, Puh: 017 476111 (vaihde), www.kunnonpaikka.com

Monenlaisten mahdollisuuksien kesä- ja vertaistukipäivät teatterin keinoin Kylpylähotelli Kunnonpaikassa.

Tietoja päivitetään seuraaville internetsivuille:

www.rauhanturvaajaliitto.fi/vertaistuki/, www.facebook.com/rauhanturvaajaliitto , www.psavrt.fi

PERJANTAI   15.6.     Pitkänmatkalaisten majoittuminen

LAUANTAI    16.6.

Klo 10:00                    Lipunnosto ja seppelpartion lähettäminen sankarihaudoille

Klo 10:30 – 13:00       Virikkeellistä aamupäivää.

klo 13:00 – 15:00        Mielenterveys kuuluu kaikille; kehon ja mielen hyvinvointi; arkeen asettumisen haasteet         rauhanturvapalveluksen jälkeen. Alustajana projektipäällikkö Tiina Lumijärvi, Mielenterveys-seura.

klo 14:30 – 15:00        Paneelikeskustelu alustuksen jälkeen. Paneelia juontaa SRTL:n                   vertaistukikoordinaattori Timo Ryhänen.

Klo 15:00 – 18:00       Tarinateatterin työpajat. Kerro tarinasi, me teemme sen näkyväksi. Kokemusten käsittelyä tarinateatterin keinoin.  Tarinateatterin työpajoissa teemoina:

1.  miltä tuntui ja tuntuu lähtijästä?
  2. mitä koki ja kokee hän, joka jäi kotiin?
  3. miten koin isän tai äidin rauhanturvapalveluksen lapsen silmin?
  4. äidin ja isän ilo ja huoli rauhanturvapalveluksessa olevasta lapsestaan?
  5. hyppy tyhjyyteen vai vahvana arjen haasteisiin? kotiinpaluu rauhanturvapalveluksesta
  6. avoimen aihepiirin tarinateatterin ryhmä

Työpajoissa käsitellään teemoja ja hahmotetaan teatterin keinoin, ammattilaisten ohjauksessa, kokemuspohjainen esitys, jonka pohjalta on mahdollisuus keskustella kokemuksista. Teemoja voidaan tarvittaessa yhdistellä. Teemapajat nähtävillä myös RT/2 - lehden vertaistukisivuilla.

Tarinateatterista vastaa Matti Halen, Paraabeli-teatteri ja työryhmä

Klo 19:00 – 22:00       Iltanuotiolla. Virikkeellistä iltatoimintaa osallistumismaksun hinnalla.

SUNNUNTAI   17.6.   Virkistynein mielin eteenpäin. Turvallista kotimatkaa!

MAJOITUSHINNAT    110 € / 2 vuorokautta / hlö 2 hengen huoneessa; 185 € / 2 vuorokautta / hlö 1 hengen huone

Osallistujat varaavat itse majoituksen. Hintaan sisältyy majoitus, runsas buffetaamiainen sekä kylpylän ja kuntosalien vapaa käyttö.

ILMOITTAUTUMINEN JA OSALLISTUMISMAKSU

Kesä- ja vertaistukipäiville osallistumismaksu 50 € / henkilö Pohjois-Savon Rauhanturvaajat ry:n tilille FI37 5600 0520 5989 40, toukokuun 31. päivään mennessä. Viestikohtaan osallistujan nimi- ja sukunimi, mahdolliset allergiat ja yhdistys. Lisäksi Ilmoittautumisen yhteydessä toive, mihin tarinateatterin työpajaan haluat osallistua.

Tervetuloa mukaan koko perheellä!

Lisätietoja:    Timo Ryhänen, Suomen Rauhanturvaajaliitto Vertaistukikoordinaattori, +358 40 7219 007

Lauri Antikainen, Pohjois-Savon Rauhanturvaajat VETU-vastaava, +358 40 5914 131

Nobel -muistoristi