Kehon ja mielen checkpoint: vertaistukiviikonloppu 12.-14.10.2018

Hotelli Keurusselkä, Keurusseläntie 134, 42700 KEURUU

Vertaistukiviikonlopun tarkoituksena on monipuolisen liikunnan ohessa tarjota mahdollisuus keskusteluun ja kokemusten vaihtamiseen.

Mukana on kehon ja mielen hyvinvoinnin asiantuntijoita. Keskustelemme, miten auttaa ja tulla autetuksi.
Viikonloppu on osallistujille maksuton. Matkat maksetaan halvimman kulkuneuvon mukaisesti. Suositellaan kimppakyytejä.

Majoitus 2h huoneissa. Mukaan otetaan ensisijaisesti heitä, jotka eivät ole aikaisemmin osallistuneet vastaavaan viikonlopun tilaisuuteen (KuntoTreffit tai vastaavat).

Ilmoittautumisen yhteydessä mainitse: nimi, osoite, puhelin, mahdollinen ruoka-aineallergia, voitko tarjota/tarvitsetko kimppakyytiä mistä /minne; lyhyt perustelu, miksi juuri sinä hyötyisit vertaistukiviikonlopusta. Mukaan mahtuu max 20 osallistujaa.

Hyväksytyille ilmoitetaan sähköpostilla ilmoittautumisajan päätyttyä.

Ohjelma:

Perjantai 12.10.

Klo 12 lounas, tervetulosanat, majoittuminen

klo 14 Lomahotellin kokoontumishuone: ”Mielenterveys kuuluu kaikille” kokonaisvaltainen hyvinvointi; mieli ja keho yhdessä. Alustus ja keskustelua. Projektipäällikkö Tiina Lumijärvi, Suomen Mielenterveysseura. Tarjolla välipalaa.

Tilaisuuden jälkeen omatoimista ulko- tai sisäliikuntaa:
- hotellin ympäristössä on erilaisia merkittyjä ulkoilureittejä; luontopolku, lenkkipolkuja ja pyörätie liikuntapuistoon. Liikuntapuistossa 9 – väyläinen frisbeegolf-rata, kivituhkapintainen kenttä jalkapallomaalit, seikkailurata laavun/nuotiokatoksen läheisyydessä, jossa on puut makkaranpaistoa varten. Merkitty ulkoilureittiverkosto kävelijöille, lenkkeilijöille, rullaluistelijoille ja sauvakävelijöille.
- Hotellin ranta-alueella veneet, minigolfrata ja beach volley – kenttä.
- Kuntosali ja kevyeen sisäliikuntaan soveltuva paviljonki Emma ovat käytössämme. Pelit ja kuntoiluvälineet saatavissa ilmaiseksi koko ryhmälle.

klo 16.30-18.00 päivällisbuffet.

Klo 18.00 Tietoa vertaistuesta, tutustumista; vertaistukikoordinaattori Timo Ryhänen

Tilaisuuden jälkeen kuntosali, sauna, kylpyläosasto käytössä klo 21 asti.Karaoke-mahdollisuus alkaen klo 20. Takkahuone Luusuassa mahdollisuus makkaran paistoon. Vapaata yhdessäoloa.

klo 21:00 – 01:30 elävää tanssimusiikkia, illan esiintyjänä Sinitaivas

Lauantai 13.10.

klo 8:00 – aamiainen noutopöydästä, mahdollisuus aamusaunaan ja uintiin, kuntosali käytössä.

klo 9:30 ohjattua Frisbee-golfia Liikuntapuistossa.

klo 12- lounasbuffet, vapaata aikaa

klo 14.00 ”Millainen mies rauhanturvatehtävistä kotiutui?” Omakohtaisiin kokemuksiin perustuva alustus ja sen pohjalta keskustelua. Tarjolla välipalaa. Tilaisuuden jälkeen vapaata.

Klo 16.30- illallisbuffet

Klo 19 vesijumppa Keuruun SportCenterin asiantuntijan ohjaamana

Klo 20-22 tilaussauna, saunomista, Takkahuone Luusuassa makkaranpaistoa, vapaata yhdessäoloa. Muuta ohjelmaa: Klo 20 karaoke-mahdollisuus;

Klo 21:00 – 01:30 elävää tanssimusiikkia, illan esiintyjänä Eija Kantola & Omega

Sunnuntai 14.10.

Klo 8:00 – aamiainen, mahdollisuus aamusaunaan ja uintiin, kuntosali käytössä

Klo 10 Lempeää venyttelyä Keuruun SporCenterin asiantuntijan ohjaamana.

Klo 11 Palautekeskustelu viikonlopun kokemuksista, vertaistukikoordinaattori Timo Ryhänen

Klo 12 huoneiden luovutus, lounas ja kotiin lähtö

Nobel -muistoristi