MTLH logo levea cmyk

Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry. on myöntänyt Rauhanturvaajaliitolle kolme tuettua lomaa vuodelle 2019. Tuetut lomat järjestetään yhteistyössä MTLH:n kanssa Veikkauksen tuella.

Lomapaikka ja aika (vuosi 2019)

Työt takana -loma Kylpylähotelli Kuntoranta 01.04. -06.04.
Meidän perheen loma Kylpylähotelli Summassaari 07.07.-12.07.
Omaishoitajan loma Nuorisokeskus Piispala 11.08. -16.08.

Työt takana- lomat on suunnattu lähiaikoina eläkkeelle jääville sekä jo eläkkeellä oleville. Loman tavoitteena on virkistyminen, hyvinvoinnin ylläpitäminen ja vertaistuen saaminen. Lomaohjelmassa on ohjattua liikuntaa, keskusteluja sekä mahdollisuus yhdessäoloon.

Meidän perheen loma on tarkoitettu kouluikäisten lasten perheille. Lomaohjelmassa on perheenjäsenten yhteistä tekemistä, eri- ikäisille lapsille suunnattua ohjelmaa sekä mahdollisuus 4 x lapsiparkkiin perheen alle 3v. lapsille. Lomien tavoitteena on vahvistaa perheen sisäisiä vuorovaikutussuhteita ja virkistyminen.

Omaishoitajan loma on tarkoitettu omaistaan hoitaville henkilöille. Lomalla omaishoitajilla on mahdollisuus lepoon, virkistymiseen ja yhdessäoloon muiden samassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Lomaohjelma sisältää luentoja, ohjattuja ryhmäkeskusteluja sekä toimintatuokioita.

Lomat myönnetään taloudellisin, terveydellisin ja/tai sosiaalisin perustein. Hakijalle aiemmin myönnetty lomatuki huomioidaan. Päätöksen tuetun loman myöntämisestä tekee MTLH. Tuettu loma voidaan myöntää korkeintaan joka toinen vuosi.

Hakuaika lomille päättyy aina 3 kk ennen loman alkamispäivää. Hakemuksen perusteluosan huolellinen täyttäminen on tärkeää, koska lomatukeen oikeuttavat valinnat tehdään hakijoiden ilmoittamien perusteiden mukaan. Mitä selkeämmin perustelet lomatarpeesi, sitä paremmat ovat mahdollisuudet saada lomatuki.
Hakemus tulisi tehdä mieluiten sähköisenä. Linkki sähköiseen hakemukseen löytyy klikkaamalla

Lue tarkkaan hakuohjeet. Puutteellisesti täytettyjä hakemuksia ei voida käsitellä.

Perhelomille otetaan enintään 10 perhettä, aikuisten lomille enintään 20 henkilöä.
Loman omavastuuosuus on 20 €/vrk aikuisilta. Alle 17-vuotiailta ei peritä omavastuuta.
Lomaan sisältyy täysihoito, majoitus kahden hengen huoneessa tai perhekoon mukaisissa huoneissa/huoneistoissa, ryhmäkohtainen ohjelma, yleinen vapaa-ajanohjelma, lomapaikan allasosaston ja kuntosalin käyttö. Perhelomilla 1-3 vuotiaiden lastenhoito (4 x 2h).
Avio-/avoparia kohden riittää 1 hakemus, jos lomaa anotaan yhdessä samalle loma-ajankohdalle. Hakeminen ei edellytä Rauhanturvaajaliiton jäsenyyttä. Lomatukihakemukseen merkitään sille varattuun kohtaan tieto Rauhanturvaajaliitolle varatusta lomajaksosta. Lisätietoja: MTLH, Ruoholahdenkatu 8, 4. krs, 00180 Helsinki. Puhelin 010 2193 460, puhelinaika arkisin klo 9-13 tai internet: www.mtlh.fi.

Nobel -muistoristi