Rauhanturvaajaliiton vertaistukitoiminta ja paikallisyhdistykset järjestävät lukuisia tilaisuuksia ympäri maata talvella, keväällä ja kesälläkin.

Huom! Tilaisuuksia tulee koko ajan lisää, uudet tilaisuudet päivitetään näille sivuille. Muutokset voivat olla mahdollisia. Tarkista halutessasi yksityiskohdat tilaisuuksista paikallisyhdistysten sivuilta tai soittele yhdistyksen vertaistukivastaavalle.

Helsingissä pääset liikkumaan ja saunomaan vertaisiltoihin Oulunkylän Kuntoutussairaalaan,

Osoite: Käskynhaltijantie 5, 00640 Helsinki.

Vertaisillassa tarjotaan mahdollisuus virkistäytymiseen, keskusteluun, kokemusten jakamiseen ja saadaan virikkeitä omatoimiseen liikuntaan. Mukaan mahtuu 20 ensin ilmoittautunutta. Ilta on osallistujille maksuton. Matkakuluja ei korvata. Ota mukaan tarkoitukseen soveltuvat liikuntavälineet ja saunomiseen tarvittava varustus. Osallistuminen ei edellytä liittoon kuulumista. Kaikkialta Suomesta osallistujat ovat tervetulleita mukaan.Huom. Vain etukäteen sähköpostilla ilmoittautuneet voidaan ottaa mukaan. Ilmoittaudu sähköpostilla os. Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Viestiin tiedot: nimi, ikä, mahdollinen erityisruokavalio.
Vertaisilta alkaa ilmoittautumisella klo 16.45. Tasan klo 17.00 alkaa liikuntaosuus. Klo 18.00 mennään saunaan, uimaan ja porealtaaseen. Klo 19 alkaa ruokailu, juodaan kahvit ja keskustellaan vapaamuotoisesti. Ilta päättyy klo 20.30 mennessä.
Liikuntaosuuksien teemoja ovat:
Tiistai 26.2. ”Fasse on elastinen, venyttelyllä vieläkin vetreämmäksi.” Talo tarjoaa lisäksi kierroksen: kuntosalilaitteet käytössä. Ilmoittautuminen päättyy 19.2.
Tiistai 26.3. ”Kahvakuulan kuumottava vaikutus”. Ammattilaisten ohjausta kahvakuulaharjoitteluun. Ilmoittaudu viimeistään 19.3.
Tiistai 23.4. ”Sauvakävelyn salat”. Liikutaan ulkona. Opetellaan sauvakävelyn oikea ja tehokas tekniikka. Ilmoittaudu viimeistään 16.4.

Parhaassa seurassa karaoketansseihin ja saunomaan Lahdessa.

Päijät-Hämeen Rauhanturvaajat järjestää Helmisaunan lauantaina 16.2 Lomakeskus Lepolassa, Sipurantie 32 Lahti. Naisten sauna klo 16, miesten sauna klo 17.30. Ruokailu klo 19. Runsaasti ohjelmaa, mm. karaoketanssit. Ilmoittaudu Markku Seloselle 10.2. mennessä puh. 040-5021141.
Yöpymismahdollisuus 35€ hlö. Tiedustelut Kari Kuutti 0400 409 342, Krihakortilla ilmainen sisäänpääsy.

Kokkolassa Pohjanmaan Rauhanturvaajat ry. kevätkokous ja vertaistukitilaisuus

la 16.3. Ravintola Nera, Isokatu 28, 67100 Kokkola
Kevätkokous alkaa klo 12. Sen jälkeen vertaistukitapahtuma klo 13.30 alkaen (kahvitarjoilu). Tilaisuus alkaa klo 14.00. Mukana vertaistukikoordinaattori Timo Ryhänen. Ilmoittautumiset: Jani Somero, 040-7513873, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Vesiliikuntaa Ruissalossa: vertaisilta Ruissalon kylpylässä 2.4.
Ohjelma: Ohjattu vesiliikunta 17.00 - 17.30; sauna ja allasosasto. lltapala pizzan merkeissä 18.30-20.00. Mukaan mahtuu 20 ensin ilmoittautunutta kriisinhallintaveteraania. Ilmoittaudu viimeistään 10.3.2019 sähköpostitse Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai tekstiviestillä 040-0651162. Yhteistyössä Rauhanturvaajaliiton vertaistuen kanssa järjestettävä tilaisuus on osallistujille maksuton.

Kouvolassa ja Helsingissä keilat kaatuvat ja keskustellaan

Kaakonkulman kriha-veteraaneille järjestetään yhdessä Rauhanturvaajaliiton vertaistukitoiminnan kanssa vertaistuki-ilta to 14.3. Ohjelma: klo 17.00 keilailua välineineen; klo 18-21 tarjolla iltapalaa, saunomista ja keskustelua. Paikka Kouvolan keilahalli ”Happy Bowling” Salpausselänkatu 40, 45100 Kouvola. Ilmoittautumiset Pekka Kuosmaselle puh. 0400-231410 helmikuun loppuun mennessä. Omat saunomisvälineet mukaan, tilaisuuteen mahtuu max 20 osallistujaa. Ilta on osallistujille maksuton.

Helsingissä järjestetään Rauhanturvaajaliiton vertaistuen ja Helsingin Rauhanturvaajien kanssa vertaistukitilaisuus keilailun ja keskustelun merkeissä ti 9.4. klo 18. Ilta on osallistujille maksuton. Paikka: Ruusulan Keilahalli, Ruusulankatu 3-5, 00260 Helsinki. Tule paikalle klo 17.45. Keilailu alkaa tasan klo 18 ja klo 19 siirrytään pienelle iltapalan äärelle keskustelemaan. Mukaan mahtuu 12 osallistujaa. Ilmoittautumiset Petri Välimaalle puh. 0503171551 (klo 7-14). Huom. alennuksen saamiseksi ota kriisinhallintaveteraanikortti mukaan! Merkitse kalenteriin syksyn vertaistukikeilailut: 17.9. klo 18 ja 19.11. klo 18.

Oulussa ilmielävä rauhanturvaaja ”lainattavissa”

Rasismin vastaisella viikolla 12 Oulun kaupunginkirjastossa pääkirjaston aulassa järjestetään Elävä kirjasto -tapahtuma ti 19.3. klo 12-16. Ilmielävä rauhanturvaaja on lainattavissa noin 15 minuutiksi haastateltavaksi. Häneltä voi kysyä rauhanturvaamisesta, olosuhteista, tehtävistä, kokemuksista ja muusta mieltä kiinnostavasta. Vastaavanlaista lainausmahdollisuutta suunnitellaan myös Helsinkiin. Asiasta tiedotetaan myöhemmin.

Mikkelissä Veteraanimajalle rauhanturvaajien päivänä: vertaistuki-ilta 29.5.2019 klo 16.00 – 23.00
Suur-Savon Sinibaretit ry. järjestää YK:n kansainvälisenä rauhanturvaajien päivänä 29.5. Mikkelissä Vertaistuki- illan. Kaikki rauhanturva- ja kriisinhallintatehtävissä toimineet/ toimivat rauhanturvaajat ja kriisinhallintaveteraanit ovat sydämellisesti tervetulleita. Illan ohjelman aloitamme seppeleen laskulla Mikkelin Pitäjänkirkon sankarihaudalle. Seppeleenlaskun jälkeen siirrymme Karkialammelle, Veteraanimajalle, jossa on tarjolla illan aikana tietoa vertaistuesta, Noptel- ammuntaa (eko-ase järjestelmä) sekä yhteistä illanviettoa saunomisen merkeissä.
Illan ohjelma
klo 16.00 Muistokäynti ja seppeleenlasku Mikkelin Pitäjänkirkon Sankarihaudalla
(toive: osallistujilla: arkipuku ja baretti)
klo 17.00 Vertaistuki-info; vertaistukikoordinaattori Timo Ryhänen Rauhanturvaajaliitosta kertoo ajankohtaiset asiat vertaistuesta.
Klo 18.00 Noptel- ammunta
Mikkelin Reservinupseerikerho esittelee Noptel- ammuntaa ja järjestää halukkaille Noptel- laitteilla ns. sovelletun ampumakilpailun
Klo 19.00 -23.00 Sauna on lämmin.
Saunomisen ja yhteisen illanvieton ohessa on tarjolla myös iltapalaa.

Vertaistuen retki Utö:lle 1.-2.6.

Varsinais-Suomen Sinibaretit järjestää Rauhanturvaajaliiton kanssa retken Utö:lle. Tilaisuus on avoin kaikille kriisinhallintaveteraaneille. Lähtö kimppakyydillä Turun Heikkilän kasarmin hiekkakentältä (Rykmentintie 15) lauantaina 1.6.2019 klo 11.30 kohti Nauvon Pärnäistä, jossa on oltava hyvissä ajoin ennen aluksen lähtöä. M/S Eivor lähtee Utöhön klo 15.15 ja Utössä ollaan noin klo 19.30. Laivalla mahdollisuus omakustanteiseen ruokailuun. Utössä majoitus on matkustajakoti Fågellissa 2-hengen huoneissa, mukavuudet käytävällä. Aamiainen on hotellilla sunnuntaiaamuna klo 8.00-10.00, minkä jälkeen on opastettu kierros saarella. M/S Eivor lähtee paluumatkalle klo 12.30 ja Pärnäisissä olemme noin klo 18.00 ja Turussa noin klo 20.00. Retken hinta 45 € maksetaan Varsinais-Suomen Sinibarettien tilille FI45 5712 2220 0354 42 osallistumisen varmistuttua. Muista merkitä viite 3340. Sitovat ilmoittautumiset 26.4. mennessä os. risto.harjulamail.com tai puh. 040-8482007.

Nobel -muistoristi