är inställd i år

Svenska blåbarett kamredskap

Huom! Veteraanimarssi on peruttu korontilanteen takia

Ruotsalalaiset barettisiskot ja -veljet kutsuvat suomalaisia mukaan rauhanturvaajien veteraanimarssille ensi kesänä. Lähtöpaikkana on Jönköping 30/7 ja marssi päättyy Karlstadiin 8/8.

Marssiin kutsutaan erityisesti osallistujia kaikista pohjoismaista. Marssi on osa yhä tiiviimpää yhteistyötä pohjoismaisten rauhanturvaajaveteraanien kanssa.

Marssilla kävellään, pyöräillään tai kuljetaan jollakin muulla tavoin 180 km kuudessa päivässä. Voit osallistua osalle matkasta tai koko marssille oman kuntosi tuntemusten mukaisesti. Mitä enemmän marssijoita on, sitä suurempi merkitys tapahtumalla on.

Alla olevista linkeistä voit katsoa tunnelmia aikaisempien vuosien marsseilta.

Finländarna uppmanas att delta i en gemensam nordisk Marsch tillsammans med fredsbevarare-veteraner från alla nordiska länder. Veteranmarschen är en del av allt tätare samarbete med nordiska fredsbevarande veteraner.

Veteranmarschen är en manifestation för att uppmärksamma och hedra Sveriges alla civila och militära veteraner. Marschen ska gå i hela landet och samlar in pengar och säljer Gula Bandet till förmån för Veteraner och dennes anhöriga.

Veteranmarschen 2020 kommer at gå frå Jönköping 30/7 – Karlstad 8/8. Etapperna uppdateras senare.

The 2020 Veteran March will start in Jönköping and end in Karlstad together with Veterans from other Nordic countrys. The Veteran March is held every summer in order to commemorate all Swedish civilian and military veterans.

Everyone is welcome to take part in the Veteran March, as much or as little as one choses. We want to bring attention to our veterans, and the more who take part, the more successful we will be.

The Veteran March has become one of the Swedish Veterans Federation's most popular events. Show that veterans stand up for and help each other and to relive the camaraderie of their foreign missions.

The whole route will include 180 km in 6 Days

In late july, the 2020 Veteran March will begin and the journey will stretch 180 km - beginning in Jönköping and reaching its destination at Karlstad 6 days later. Throughout the march, we will be selling the Yellow Ribbon, the proceeds of which will go to Kamrathjälpen. Through Kamrathjälpen, veterans and their families can seek financial support.

We will set out the exact route later this spring on our homepage under the tab marked: Route and Stages.

Homepage: www.veteranmarschen.se. Video clips from 2015: https://vimeo.com/103530062

Feel free to get in touch with the following contacts if you have any questions!

Sweden: Contacts for the 2020 Veteran March:

P-G Dolk, in charge of the event for the Swedish Veterans Federation

H.R.H. Prince Carl Philip is the patron of the Swedish Veterans Federation.

nobel haku 1psd

Suomen Rauhanturvaajaliitto ry